Tuesday, 29 May 2012

PROGRAM DAKWAH DI KG.MERANTI,PEKAN PAHANG

salam semua!!!
hari ni nak kongsi sikit pengalaman program dakwah ke Kg.Meranti baru2 ni...
pejalanan dari Nilai ke Kg.Meranti memakan masa selama 6 jam..pejam celik,pejam celik da sampai kat sana..
my first impression tntg kampung tu??


                                          - TERUJA!!!

 teruja sbb ni lah first time dapat melihat suasana kehidupan Orang Asli Kaum Jakun ni...



kami berkampung disana selama 5 hari..5 hari??? lama jugak kan?haha..mula2 je rase 5 hari tu lme..tapi, bila sampai hari ke 5 tu..trus rasa..---> eh, nak balik da???,,.


saya dapat keluarga angkat di kampung ni. Nama dia Soda..umo dia 17 tahun n dia da kawen n sedang pregnent skarg...awalkan! mejoriti penduduk kat sne sume kawen awl..huhuhu


                                      - ni lah Soda....


                       - rumah di Kg.Meranti....

    - nama dia Buleh!!! - budak  pandai, tapi sayang... mak dia x bg g sek..:(



Alhamdulillah..hasil dari program ni, terdapat beberapa orang penduduk Kampung ni telah memeluk agama Islam...Alhamdulilah!